Tietoa meistä

Vuoden 2019 teemana

TOPAKASTI ARJEN TURVAKSI

Maanpuolustusnaisten Liiton Satakunnan Piiri toimii Maanpuolustusnaisten Liiton ja piiriin kuuluvien yhdistysten välisenä yhdyssiteenä.

Piiri edistää alueellaan naisten maanpuolustustahdon, arjen turvallisuuteen liittyvän tietotaidon lisäämistä sekä henkisen ja fyysisen kunnon vahvistamista. Yhdessäoloa tapahtuu toiminnallisella tavalla mm. retket luontoon, erilaiset tapahtumat sekä kunto ja liikunta aktiviteetit.

Koulutamme ja kannustamme naisia valmentautumaan kriisi- ja poikkeusolojen tehtäviin, Maanpuolustusnaisten Liiton oman kurssitarjonnan avulla mm. Arjen turvallisuus -kurssit sekä toimimalla yhdessä MPK:n ja NVL Turun- ja Pori aluetoimijoiden kanssa.

Useat yhdistyksen maanpuolustusnaiset ovat aktiivisesti mukana NVL Turun- ja Pori alueen toiminnassa, Vapepa:n sekä Lounais-Suomen MPK:n toiminnassa, toimien kurssilaisina, kouluttajina ja kurssien johtajina. Satakunnassa on perinteet naisten vapaaehtoisessa maanpuolustustyössä. Useat jäsenyhdistyksemme ovat toimineet aktiivisesti vuosikymmeniä. Jäsenistömme edustaa laajaa väestöpohjaa ja kaikki vapaaehtoisesta maanpuolustustyöstä kiinnostuneet yli 16-vuotiaat naiset ovat tervetulleita mukaan toimintaan.

Satakunnan piiriin yhdistykset:

Liittona nuori – perinteet pohjana Maanpuolustusnaisten Liitto ry perustetiin 13.11.2004, kun Suomen Maanpuolustusnaisten Liitto ry ja Suomen Naisten Maanpuolustusjärjestö ry yhdistyivät. Nykyisessä liitossa on 71 paikallisyhdistystä ja 17 piiriä. Jäseniä liitossa on noin 2 300.

Liiton ylin päättävä elin on kaksi kertaa vuodessa kokoontuva liittokokous, jossa päätäntävaltaa käyttävät piirien ja yhdistysten valitsemat viralliset kokousedustajat.

Teemme yhteistyötä muiden Satakunnan alueella toimivien maanpuolustukseen sekä kriisinhallintaa osallistuvien järjestöjen kanssa. Veteraanityö sekä veteraani- ja lotta perinteen vaaliminen ja välittäminen tuleville sukupolville on meille kunnia asia.

Vaikuttaminen jäsenjärjestöissä ja teemme yhteistyötä: